Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Starostwo Powiatowe w Zgierzu

Kolorowy pasek

Zasady rozpatrywania skarg i wniosków w Starostwie Powiatowym w Zgierzu

Każdy obywatel ma prawo składać wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.

Zasady postępowania z wniesionymi skargami i wnioskami określają:
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 ze zm.),
  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5 poz.46),
  • uchwała nr 24/95/18 Zarządu Powiatu Zgierskiego z dnia 24 maja 2018 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Zgierzu,
Rozpatrzenie skargi należy do:
  • Rady - jeżeli dotyczy zadań lub działalności Zarządu oraz Starosty a także kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych Powiatu, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej;
  • Starosty - jeżeli dotyczy zadań lub działalności pracowników Starostwa.

 

  • Starosta, Wicestarosta, Członkowie Zarządu Powiatu przyjmują klientów w każdy wtorek w godzinach 8:00 - 17:00.Jeżeli wtorek jest dniwem wolnym od pracy , dniem przyjęć jest nastepny dzień pracy, Sekretarz oraz naczelnicy wydziałów przyjmują klientów w sprawach skarg i wniosków  każdego dnia pracy urzędu.
  • Skargi i wnioski wpływające do Starostwa oraz zgłaszane podczas przyjęć klientów przez Starostę, Wicestarostę i Członków Zarządu przekazuje się do właściwej komórki w celu rozpatrzenia i załatwienia, zgodnie z zapisem § 20  Regulaminu.
  • Skargi i wnioski  wpływające do poszczególnych komórek należy niezwłocznie skierować do Wydziału Organizacyji i Spraw Obywatelskich w celu wpisania do rejestru skarg i wniosków oraz nadania numeru.
  • W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
  • Odpowiedź na skargę lub wniosek winna zawierać wyjaśnienie istotnych okoliczności sprawy, ustosunkowanie się do wszystkich zarzutów podniesionych w skardze lub propozycji zawartych we wniosku oraz jednoznaczną informację o podjętych rozstrzygnięciach. Odpowiedź tę podpisuje Starosta.

 

Załączniki

Protokół_przyjęcia_skargi-wniosku_wniesionego_ustnie (27.5kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Źródło informacji:Justyna Graczyk
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Monika Wójcik
Data wprowadzenia:2008-01-18 10:54:57
Opublikował:Justyna Graczyk
Data publikacji:2008-01-24 14:04:14
Ostatnia zmiana:2018-09-03 10:40:00
Ilość wyświetleń:9987

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij