Do rzecznika można zwrócić się o udzielenie bezpłatnej porady i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumenta. W szczególności udziela on informacji o możliwości dochodzenia swoich praw w przypadku zakupu wadliwego towaru lub niewłaściwie wykonanej usługi. Dowiemy się, kiedy przysługuje nam rękojmia a kiedy gwarancja, kto odpowiada za wady zakupionego przez nas towaru. Rzecznik podpowie, czy możemy domagać się obniżenia ceny towaru, jego wymiany, naprawy lub odstąpienia od umowy. W niektórych sytuacjach rzecznik może wytoczyć powództwo na rzecz konsumenta lub przystąpić do toczącego się już procesu. Często jednak wystarcza sama interwencja rzecznika u sprzedawcy lub producenta, który nie chce uznać praw przysługujących konsumentowi. 

Powiatowy Rzecznik Konsumentów Ewa Walczak
Główny Specjalista Jolanta Jatczak
Główny Specjalista Urszula Olszówka

tel: (42) 2888-310

fax: (42) 719 09 08

siedziba: 95-100 Zgierz, ul. Długa 49, pokój nr 102 A i B


W sprawach pilnych istnieje także możliwość uzyskania porady w:

- Biurze Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Łodzi, ul. Piotrkowska 113 - tel. (042) 638 46 56

- Miejskim Klubie Federacji Konsumentów w Łodzi, ul. Piotrkowska 82 - tel. (042) 633 08 78